Raymarine Evolution EV-100 er et komplet autopilotsæt for ratstyrede sejlbåde op til 7,5 ton forskydning. Den er både enkel at installere og anvende, hvilket har gjort den meget populær blandt mange kunder. Gennem Raymarines Ai system behøver autopiloten ingen lange indlæringsperioder eller avanceret kompaskalibrering, og efter blot en kort stund er du på vej mod din destination. Den præcise styring gør at du både spare rejsetid og brændstof. Displayet er let at læse og tydeligt organiseret for at man hurtigt finder rundt i menuen. Autopiloten passer til sejlbåde op til 6 ton forskydning. Autopiloten fæstnes direkte på rattet. Sæt med Raymarine autopilot for ratstyring indeholder: 1 stk. p70 display 1 stk. Ratpilot 1 stk. Evolution EV1 sensor 1 stk. ACU-100 styreenhed 1 stk. Seatalk NG strømkabel (0,4 m.) 1 stk. Seatalk NG Backbone kabel (5 m.) 1 stk. Seatalk NG Spur kabel (0,4 m.) 1 stk. Seatalk NG 5-vejs kabelmuffer 2 stk. Seatalk NG T-stykke 2 stk. Seatalk NG terminator Specifikationer ACU-100 styreenhed: Strømforbrug: 12 V Min/Max spænding: 10,8 - 15,6 V DC Strømforbrug: 7 A via ekstern strømforsyning Standby strømforbrug: 300 mA ved 12 V Koblinger: SeaTalk Arbejdstemperatur: -20 C til +55 C Vandtæthed: Connectorpanel IPX2, Kontrolenhed IPX6 Specifikationer EV1 sensor: Strømforsyning: 12 V (strømforsyning via SeaTalk system) Min/Max spænding: 10,8 - 15,6 V DC Strømforbrug: 30 mA Vandtæthed: IPX6 Arbejdstemperatur: -20 C til +55 C Relativ fugtighed: max 93% Sensorer: 3-akslet digitalt accelerometer, 3-akslet digitalt kompas og 3-akslet gyro digital vinklet rate sensor Specifikationer p70 kontrolenhed: Strømforsyning: 12 V Min/Max spænding: 9- 12 V DC Opløsning: 320x240 pixel Skærm: 3,5” TFT LCD Farve: 16 bit (64K farve) Strømforbrug: 69 mA uden belysning 134 mA 100% belysning Koblinger: SeaTalk Arbejdstemperatur: -25 C til +55 C Relativ fugtighed: max 93% Vandtæthed: IPX6 Se video om Raymarine autopiloter her: