Få det til at ske Bliv adfærdsleder og få det til at ske! Kender du det at gå fra et godt møde med vigtig ny viden og klare handlepunkter? Kender du også det at mødes til næste statusmøde, hvor halvdelen ikke har fået gjort det aftalte, og den anden halvdel har gjort noget helt andet? Et sted på vejen fra intention til handling går det galt. Denne bog hjælper dig til at tage fat i det og lykkes med at få forandringerne til at ske. Med denne bog i hånden får du en indføring i, hvordan du kan blive adfærdsleder i din organisation og lære at bruge mikrohandlinger til at opnå maksimal effekt i dine forandringsprojekter. I mange år har vi fokuseret på forandringerne – nu er tiden kommet at til at fokusere på forudsætningen for, at forandringen lykkes, nemlig ændringer i adfærden. Hvis du vil have forandringerne til at ske og bygge varig værdi, skal du kombinere indsigt i ændring af individuel adfærd med organisationens forventninger til gevinstrealisering. Bogen guider dig til, hvordan du skal gøre netop det samlet i fire enkle skridt: gå småt, gå bredt, gå hurtigt og gå igen. I bogen får du: - 1 samlet system til at få forandring til at ske - 12 forhindringer for forandringer, du let lærer at overvinde - 13 cases med inspiration - 14 værktøjer til at praktisere adfærdsledelse - 46 adfærdsgreb til at gøre forandringen let, indlysende, attraktiv og givende at gøre Bogen henvender sig til alle dem, der arbejder med forandringer i såvel offentlige som private organisationer. Adfærdsledelse er et effektivt værktøj for såvel forandringslederen, projektlederen og den, der bare leder efter en vej til at skabe varige adfærdsforandringer i sit liv. Om forfatteren Henrik Dresbøll er forfatter, foredragsholder og direktør. Han er uddannet fra Aarhus Universitet som cand.mag. i kognitiv semiotik. I 2011 var han medstifter af et af Danmarks første adfærdsbureauer og er i dag direktør for rådgiverbureauet WElearn A/S, der bygger adfærdsforandringer med varig værdi. Han har gennem mere end 18 år arbejdet med kommunikation, forandring og adfærd for internationale brands, organisationer, styrelser og ministerier. Henriks vision er at bruge indsigt i adfærd til at skabe store resultater gennem små handlinger. Tidligere har Henrik udgivet en bog om fiaskoer, han er en populær foredragsholder samt sidder i flere bestyrelser – og så er Henrik en afholdsmand, der tager sin egen medicin.